7/23/09

TentanG AkU @ TaK SedaP BadaN


AbouT TodaY & AbouT FuturE

Badan rasa sengal, seram sejuk pun ada,macam nak demam.
Tak suka.
Baru lepas brunch, makan ubat dan sambung kerja.
Kerja aku.
Hari ni aku terkifir dan berfikir tentang masa depan.

"WhaT FuturE MaY BringS"

Aku bukan perancang yang hebat malah aku tak rajin merancang dan lebih gemar membiarkan perjalanan hidup aku ditentukan keadaan.
Aku percaya pada takdir Illahi dan ketentuannya.
Tapi itu tidak bermaksud aku sentiasa akur pada keadaan dan sekeliling.
Aku akan bertindak untuk berubah sekiranya itu perlu.
Tapi ada kalanya aku seakan lalai dengan tanggungjawab dunia dan diri sendiri bila dah terlalu biasa dengan arus keadaan.
Mungkin aku perlukan perubahan.

Tentang masa depan...
Perancangan? Takde.
Kawin? belum bersedia.
Saving? lepas la.
Harta dunia? ada la sikit.
Bekalan akhirat? Masih tak cukup.

Jelas kan , aku memang tak pandai merancang.
Tapi aku sedia menerima cadangan kalau itu yang terbaik buat aku.


Ps: 'BruncH FoR TodaY HanyA LempenG DaN MadU DaN SegelaS SusU RendaH LemaK'

4 comments:

SiddiQ said...

future n dreams.. hopefully u'll decide on what u want, archive, have and type of person that u want to be.. from there, u'll see a clearer future =)

BoY@BellO said...

..............huhuhu.......Thanks :)

SiddiQ said...

lapar la tgk pic ni.. sejam lgi br blh kuar makan..

BoY@BellO said...

satu jam saja.......